تبلیغات
ما اینجا زندگی دلخواه مون رو می سازیم اگه به تغییر زندگی تون فکر میکنید ، این کانال براتون برنامه عملی داره - ایرانیان به علت مصرف بی‌رویه تنقلات و نوشابه ۴ سانتی‌متر کوتاه‌تر شده‌اند
ما اینجا زندگی دلخواه مون رو می سازیم اگه به تغییر زندگی تون فکر میکنید ، این کانال براتون برنامه عملی داره
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :ایمان حیدر
نویسندگان
برچسبها
 
نتایج تحقیقات نشان می‌دهدكه تغذیه در رشد قد موثرتر از وراثت است، همان‌گونه كه كشور هلند با مصرف سرانه ۴۸۰ لیتر شیر در سال بلند‌ترین مردم دنیا شناخته شده‌اند و ژاپنی‌ها با تغییر الگوی غذایی قد خود را افزایش دادند.
دكتر سیدعلی كشاورز متخصص تغذیه با تاكید بر این مطلب خاطرنشان كرد: در گذشته ژاپنی‌ها و كره‌ای‌ ها به عنوان مردم كوتاه قد شناخته می‌شدند. اما بعد از مهاجرت به آمریكا بعد از گذشت سه نسل و تغییر كامل الگوی غذایی دو تغییر عمده در این مردم ایجاد شد.
وی در این باره افزود: ژاپنی‌ها كه در ژاپن بیشتر به سرطان دستگاه گوارش مبتلا می‌شدند، در آمریكا پس از گذشت سه نسل، سرطان روده بزرگ در آن‌ها افزایش یافت. همچنین در نسل سوم آن‌ها افزایش قد مشاهده شد و دلیل این امر تغییر كامل الگوی غذایی این افراد بود كه ثابت كرد تغذیه در رشد قد تاثیر بیشتری از وراثت دارد.
دكتر كشاورز با اشاره به مصرف سرانه ۴۸۰ لیتر شیر در هلند تصریح كرد: مردم هلند با مصرف زیاد شیر به عنوان بلندترین مردم جهان شناخته می‌شوند و این موضوع نیز بیشتر تاثیر تغذیه را در رشد قد به اثبات می‌رساند.
وی در ادامه اعلام كرد: همچنین مردم آلمان با مصرف سرانه ۴۰۰ لیتر شیر و فرانسه با ۳۸۰ لیتر بعد از هلند بلندترین مردم دنیا هستند.
این متخصص با اشاره به گزارشاتی كه از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام شده، تاكید كرد: در كشور ما مصرف بی‌رویه نوشابه، چیپس، پفك و كاكائو باعث كاهش ۴ سانتی‌متری نسل جدید شده است.
وی افزود سرانه شیر در كشور ما ۸۰ تا ۸۵ لیتر است كه قرار است با برنامه‌ریزی‌‌های آموزشی و افزایش تولیدات به ۱۶۰ لیتر برسد.
دكتر كشاورز در مورد این كه چه مواد تغذیه‌ای می‌توانند باعث افزایش قد شوند،گفت: به طور كلی یك رژیم متعادل كه در آن گروه‌های اصلی غذایی از قبیل غلات، نان، برنج، سیب‌زمینی، شیر و ماست و پنیر، گوشت و مرغ، ماهی و همچنین سبزی‌جات و میوه گنجانده شوند با تاكید بر این كه مصرف لبنیات به حد مناسب و متناسب آن برسد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 9 دی 1390
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی